Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2013

Σπήλαιο του Καπετάν Μητρομάρα (Μήτρος Λέκκας) Υμηττός
















Στον Υμηττό "φιλοξενούνται" πάνω από 60 τουλάχιστον, σπήλαια και βάραθρα...
Τα περισσότερα εξερευνημένα και χαρτογραφημένα, αν και το τελευταίο διάστημα συνεχίζουν να ανακαλύπτονται κι άλλα και αυτό είναι κάτι πολύ ευχάριστο!
Απ ότι φαίνεται ο Υμηττός θα συνεχίζει να μας αποκαλύπτει κάποιο μυστικό, όπως λέει και το γνωστό τραγούδι...
Δεν θα ήταν δυνατόν βέβαια να μην υπάρχει στο βουνό αυτό και μια σπηλιά του Νταβέλη, αλλά εδώ δεν θα ασχοληθούμε με αυτήν, αλλά με ένα άλλο εξίσου σημαντικό, ιστορικά και λαογραφικά, σπήλαιο, το λημέρι κρησφύγετο του Αρβανίτη Καπετάν Μητρομάρα η Μήτρου Λέκκα όπως ήταν το κανονικό του όνομα.
Το Μητρομάρας στα Αρβανίτικα σημαίνει Μήτρος ο Τρελός, η Τρελομήτρος...
Ένας Τρελομήτρος λοιπόν με λημέρι στον "Τρελό" (η άλλη ονομασία του Υμηττού..).
Η Ιστορία αναφέρει ότι ο Μητρομάρας συμμετείχε στα Ορλοφικά το 1769 και πολέμησε μαζί με τους Ρώσους εναντίον των Τούρκων.
Η πρώιμη και όχι καλά, προετοιμασμένη εκείνη επανάσταση απέτυχε, οι Ρώσοι Ορλώφ εγκατέλειψαν όσους τους ακολούθησαν, στην "τύχη" τους, αλλά ο Μητρομάρας συνέχισε να πολεμά τους Τούρκους μαζί με τους άντρες του, μέχρι που σε μια μάχη το 1772 τραυματίστηκε σοβαρά, κατέφυγε στο νησί Αγκίστρι, όπου και τελικά πέθανε.
Το σπήλαιο που λέγεται ότι ήταν λημέρι του, βρίσκεται σε υψόμετρο 580 μέτρων βορείως της κορυφής Στρώμα στον Νότιο Υμηττό.
Εξερευνήθηκε για πρώτη φορά την 28/10/1934 από την σπηλαιολογική ομάδα του ΕΟΣ Αθηνών.
Η ανεύρεση της εισόδου δεν ήταν εύκολη, λόγω της πολύ πυκνής βλάστησης, αλλά και της μορφολογίας του εδάφους στο σημείο που βρίσκεται η σπηλιά.
Απ ότι αποδείχτηκε ο Καπετάν Μητρομάρας διάλεξε καλή κρυψώνα στον Υμηττό!
Χρειάστηκαν 4 επισκέψεις στην περιοχή το 2001 και αρκετή υπομονή και επιμονή για να ανακαλυφθεί το που βρίσκεται το σπήλαιο.
Η σπηλιά έχει είσοδο κατηφορική βάθους 3 μέτρων και μετά συνεχίζει σε έναν θάλαμο με λίγο διάκοσμο.
Από τον θάλαμο αυτό συνεχίζει ένα μικρό και στενό λαγούμι που μετά από λίγα μέτρα στενεύει και κλείνει.
Το σπήλαιο είχε και μια μικρότερη δεύτερη είσοδο που σήμερα όμως δεν είναι βατή.

Θάνος
Ξανθόπουλος

2 σχόλια:

  1. Μου φαινεται περίεργο πού δυσκολευτήκατε να βρήτε τήν σπηλιά καί μάλιστα το 2001 σε επίπεδο μέρος.Ο Νέζης τήν ανέφερε με μεγάλη ακρίβεια. Από πού ανεβήκατε;;Τότε στήν κορυφή ""Δασομένη "" δεν ειχαν τις εγκαταστάσεις τηλεπικοινωνιών τού νέου αεροδρομίου αλλα υπήρχαν καί υπάρχουν τα εργα του στρατου με διαμορφωμένες δια σκάματος και λιθορριπής θέσεις καλύψεως καί βολής αρμάτων μάχης. Δημήτριος Καραγεώργος email: dika@windtools.gr / 6938586268

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα σας κ. Καραγεωργο.
    Μην σας φαίνεται καθόλου περίεργο γιατι η αναφορά του κυρίου Νέζη με τον οποίο μίλησα και προσωπικά και συνάντησα την εχει σε λάθος τοποθεσία στον χάρτη.
    Δεν την είχε επισκεφθεί ο ίδιος ποτέ και απλά αναδημοσίεθσε την αναφόρα απο το περιοδικό του ΕΟΣ.
    Πολλοί αλλοι την εψαχναν στο λάθος σημείο σύμφωνα με τον χάρτη αυτό αλλά δεν την έβρισκαν τελικά όμως εβρέθη και είναι αλλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το μήνυμα σας!